torsdag 21 april 2016

Rawballs...

Jag slängde ihop lite rawballs! Det var ju superenkelt... Fattar inte varför jag dragit ut på det!
Jag gjorde två olika sorter. 

1/2dl havregryn
100gr torkade dadlar
2msk kokosolja, kallpressad
2msk kaffe, kallt
1msk vatten
1,5msk torkade tranbär
3msk kakao
0,5 msk chiafrön

Mixade allt ordentligt. Ställde detta i kylen i ca 30-40 min. Rulla till små bollar och rulla dessa i kakao. 

Sats 2:

1/2dl havregryn
75gr torkade plommon
25gr torkade aprikoser
2msk kokosolja, kallpressad
2msk kaffe, kallt
1msk vatten
1,5msk torkade tranbär
3msk kakao
0,5 msk chiafrön

Mixade allt ordentligt. Ställde detta i kylen i ca 30-40 min. Rulla till små bollar och rulla dessa i krossad mandel. 

Dessa kan sedan förvaras i frysen och bara att plocka ut en när man är sugen. ;)


Tadaa!!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar