lördag 2 april 2016

Loppistiderna är här...

Idag blev det ett litet loppisbesök hemma i byn. Bara jag och magen... Skönt med lite egentid. Och loppis vet ni ju att det ligger mig varmt om hjärtat. 

Idag hittade jag en del roliga saker, porslin, spel, ramar mm.

Min mamma gillar en viss typ utav motiv på porslin. Jag hade turen att hitta en liten skål och en assiette åt henne idag. 


Och till mig själv hittade jag dessa tre fina små fat. 

 

Och detta fina lilla uppläggningsfat. 


Hittade även vita assietter, 5 stycken. Bra att måla på. Så ikväll blir det att måla porslin....
Köpte tre kompletta spel med. Ni vet gamla barnmemories och pussel. :) Hittade tre små vita ramar, en anslagstavla och en klänning åt mig själv. Och en liten sak till, vet ej vad den kallas. Man sätter det i en vas för att sedan sätta sina snittblommor i den. Den är i glas. Och jag har letat efter en sådan jättelänge. 


Så idag är jag supernöjd med mina inköp. Allt för bara 240kr. 

Skönt att loppistiden är tillbaka och att jag har orken att åka runt lite. Ska sätta mig ner ikväll och kolla vårens loppisar. Har ju mina egna guldkorn, men alltid kul att hitta nya ställen. Nu ska allt porslin diskas och kanske är det så att jag ska rensa lite här hemma. Kan ju faktiskt vara bra ibland. 

Trevlig lördag!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar